piątek, 22 lutego 2013

Zalety sklepów internetowych.



zalety sklepów internetowychSklepy internetowe to odpowiedź na coraz większe zainteresowanie zakupami online. Szeroka grupa osób, kupujących zazwyczaj za pomocą Internetu sprawia, że coraz większa grupa sprzedawców wspomaga sprzedaż w tradycyjnych punktach również sprzedażą internetową. Nie brak i takich, którzy swą działalność handlową prowadzą tylko w sieci.
Jakie zalety ma takie rozwiązanie? Czy naprawdę zakładanie sklepu internetowego może być opłacalne?

Zobaczmy jakie są te zalety sklepów internetowych.


Otóż po pierwsze sklepy internetowe to niższe koszty utrzymania. Płaci się abonament za wynajem sklepu lub  jednorazowo za zakup odpowiedniego oprogramowania. Można też skorzystać z usług którejś z firm, które od podstaw są w stanie stworzyć wyjątkowy i nieszablonowy sklep internetowy. Opłata za hosting i domenę to nic w porównaniu z kosztami wynajmu i czynszu w przypadku sklepów tradycyjnych. Odpadają również koszty i problemy związane z zatrudnianiem pracowników, gdyż właściciel sklepu internetowego zazwyczaj sam go prowadzi.
Niższe koszty utrzymania sklepu pozwalają sprzedawać oferowany towar w nieco niższych cenach, co jest najlepszą zachętą dla klientów. Sklepy internetowe pozwalają dotrzeć ze swymi produktami do szerokiej grupy ludzi, a co najważniejsze – handel w takim sklepie trwa na okrągło i to jest kolejna zaleta.
Dla klientów sklepy internetowe to nie tylko niższe ceny, ale i możliwość nabycia tych produktów, które w sklepach stacjonarnych są trudno dostępne. Są również idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy nie mają czasu na chodzenie po sklepach i porównywanie ze sobą poszczególnych ofert.
Podsumujmy więc te zalety sklepów internetowych:
  • niższe koszty utrzymania od sklepów tradycyjnych;
  • brak kosztów i problemów związanych z zatrudnianiem pracowników;
  • niższe ceny, czyli więcej klientów;
  • dotarcie do znacznie większej ilości osób;
  • otwarte są cały czas.
Takie są zalety sklepów internetowych.
Ale sklepy internetowe mają jednak i swe słabe strony. Jedną z takich wad jest brak zaufania klientów, szczególnie w sytuacji, gdy w sieci pojawia się nowy sklep nie posiadający jeszcze ukształtowanej opinii na swój temat.
Niektórym klientom, robiącym zakupy przez Internet brak możliwości rozmowy ze sprzedawcą oraz zasięgnięcia jego porady.
Innym minusem sklepów internetowych jest brak możliwości zobaczenia towaru na własne oczy przed zakupem. Osoba kupująca w taki sposób ma tylko opis produktu, nie możne jednak przed dokonaniem transakcji sprawdzić, czy materiał naprawdę jest „puszysty” a perfumy mają „intrygujący” zapach.
Te drobne wady nie zmniejszają jednak w żaden sposób zainteresowania zakupami w sieci, do których coraz większa liczba osób ma bardzo pozytywny stosunek. Ludzie kupują już praktycznie wszystko przez Internet. Nawet rzeczy, które najpierw trzeba przymierzyć np. obuwie, odzież itp.
Jak widać z powyższego zestawienia częściej występują zalety sklepów internetowych niż ich wady.
Ostatnio hitem jest sklep internetowy, który sprzedaje żywność, chemię gospodarczą i kosmetyki i już przymierza się do wprowadzenia na rynek artykułów AGD do motocykli i samochodów włącznie.
Sklep ten nazywa się Familo, a zastosowane przez jego twórców innowacyjne i rewelacyjne rozwiązania pozwalają na robienie przez jego klientów sporych oszczędności na zakupach i w dodatku jeszcze zarabianie na nich.
Dlatego tak dużo ludzi i producentów garnie się do Familo.
Bo dla klienta zalety sklepów internetowych są oczywiste:
  • nie trzeba tracić czasu,
  • płacić za transport,
  • biegać po marketach
  • i dźwigać tych ciężarów.
Nie ma też żadnych dodatkowych kosztów, a zakupy wychodzą znacznie taniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz